7 zdrowych gadżetów reklamowych dla firm farmaceutycznych
- Długopisy i pióra z grawerunkiem
- Smycze z identyfikatorem dla farmaceuty
- Notesy, notatniki i kalendarze z tłoczeniem
- Kubki z logo firmy farmaceutycznej
- Gadżety ekologiczne – bestseller w 21 wieku
- Wygodne torby i plecaki z logo
- Breloczki z pojemnikiem na leki
Gadżety reklamowych dla firm farmaceutycznych i medycznych
Rynek farmaceutyczny w Polsce jest jednym z najbardziej dochodowych w kraju. W sumie nie tylko w Polsce. To światowi potentaci. Nikt nie zarabia na naszym zdrowiu tak jak firmy farmaceutyczne. Tylko w zeszłym roku zarobił on w Polsce ponad 40 mld złotych, na świecie lider branży farmaceutycznej firma Pfizer ponad 45 mld dolarów, co daje prawie 10 % wzrost w porównaniu do lat poprzednich. Na same badania i rozwój wydano w prawie 8 mld dolarów. Co to oznacza? Otóż, jeśli trend się utrzyma to już za 10 lat wartość tego rynku się podwoi. Wynika to głównie ze zmianą trybu życia. Z jednej strony żyjemy coraz szybciej więc też mniej zdrowo, chociażby jemy w pędzie, niedosypiamy nie mając czas na odpoczynek, sport i relaks a z drugiej strony promowany jest na każdym kroku zdrowy tryb życia więc chcemy iść, tak właśnie z powodu braku czasu, wspomagając się suplementami i lekami. I jest też trzecia strona. Jest to powszechny brak wiedzy na temat leczenia współczesnych chorób cywilizacyjnych i nie tylko, wspierana przez znanych influencerów wyskakujących do nas z ekranu naszych smartfonów i zabierających głos w tematach, w których nie powinni oraz słynny na cały świat Dr Google. Dziś suplementami i radami z Internetu leczy się wszystko, dlatego producenci farmaceutyków i leków z roku na rok zdobywają coraz więcej i więcej klientów.
Przemysł farmaceutyczny na świecie jest niezwykle istotny dla rozwoju światowej gospodarki. Przyjrzyjmy się sytuacji w Polsce. Obserwujemy zatrważające w swojej ilości wręcz agresywne reklamy telewizyjne pokazujące nieświadomemu widzowi leki, czytaj suplementy na wszystko. Na depresje, na serce, na żylaki, na odchudzanie, na wspomaganie mózgu, na deszcz, na słońce, na wspomóc wypróżnienie czy spowolnić wypróżnienie, na apetyt lub jego ograniczenie. Dla młodych, juniorów i seniorów. Inne dla kobiet a inne dla mężczyzn. I zamiast reklamować spacer na łonie natury lub faktyczne leczenie, faktycznymi lekami z pomocą specjalistów firmy farmaceutyczne i przychody jakie te firmy osiągają skutecznie je napędzają. Ale tak wcale nie musi być. Przecież firmom farmaceutycznym zależy na naszym zdrowiu i życiu. To prosta zasada. Komu będziemy wdzięczni jak wyzdrowiejemy? Lekarzowi i lekom firmy XYZ. Firma XYZ zatem powinna wykorzystać swoje gigantyczne budżety i masowe zasięgi a także wszelkie możliwe narzędzia reklamy w tym gadżety reklamowe dla farmacji by dotrzeć do swoich klientów i pacjentów, którzy ich najbardziej potrzebują.
Branża farmaceutyczna w Polsce czyli dlaczego i jakie gadżety reklamowe dla farmacji?
W Polsce istnieją poza światowymi koncernami z wielkiej globalnej dziesiątki jak Pfizer, Roche, Bayer, Novartis, Johnson&Johnson, Sanofi, GlaxoSmithKline, Astrazeneca, Merck, Teva, istnieją polskie marki, które zajmują wysoką pozycję w farmaceutycznych rankingach. Należy wśród nich wymienić takie marki jak USP Zdrowie, Celon Pharma, Farmacol, Grupa Adamed, Alofarm i Polpharma. Ponadto wiele z naszych rodzimych firm zdobyło uznanie i rozgłos na arenie międzynarodowej jak chociażby Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych, dostarczające swoje produkty do najdalszych zakątków naszego globu. Poza wymienionymi topowymi firmami farmaceutycznymi, w Polsce mamy sporo mniejszych przedsiębiorstw działających przede wszystkim na lokalnym rynku a osiągających zaskakujące sukcesy. Te firmy, tam samo jak Ci najwięksi z Polski i zagranicy bez wyjątku wykorzystują dostępne ale i nie zabronione gadżety reklamowe dla farmacji. Ale jak to zabronione? No właśnie to dość specyficzna branża, w której wygrywa nie tyle najlepszy ale ten który ma największy budżet na promocje. Od kilku lat firmy farmaceutyczne słusznie dbają o przejrzystość i poprawność swoich działań. Nie chcąc być posądzonymi o korupcje i inne formy „przekupstwa” zabraniają swoim pracownikom przyjmowania oraz wręczania drogich prezentów, co było dopuszczalne jeszcze kilka dekad temu. Wówczas panował absolutny Dziki Zachód a firmy zamiast leczyć skupiły się na dotarciu „na skróty” do istotnych i wpływowych osób zapewniając sobie intratne kontrakty. To już przeszłość. Teraz wspomniana przejrzystość pozwala na wykorzystanie ogólnie dostępnych a także dostępnych cenowo dla wszystkich a nie tylko największych gadżetów reklamowych dla farmacji do promocji i dotarcia do masowego odbiorcy w sposób nienaruszających zasad „fair play”. Gadżetów reklamowych dla farmacji w tym takich wykorzystywanych przez apteki jest spora ilość ale jest kilka kluczowych propozycji, które przedstawimy i być może zainspirujemy do wdrożenia ich w Twojej firmie farmaceutycznie, która z jakiegoś powodu dalej nie zaistniała w świadomości Twoich przyszłych klientów, nie przebiła się przez konkurencję. Pomożemy Tobie wybrać takie gadżety reklamowe dla farmacji, które zbudują Twój sukces.
Gadżety dla firm farmaceutycznych
- białyDługopis korpus antybakteryjny – RIO CLEAN0,83 zł netto
- czarnyciemnoniebieskiczerwonyzielony+2pomarańczowyprzezroczystyDługopis kulkowy RPET – RPET PEN1,07 zł netto
- brazowyDługopis eko z papieru – JANEIRO0,78 zł netto
- czarnyciemnoniebieskiczerwonypomarańczowy+1jasnozielonyDługopis eko papier/kukurydza – CARTOON COLOURED0,71 zł netto
Przykłady nienachalnych i praktycznych gadżetów reklamowych dla farmacji i aptek
Najlepszymi gadżetami reklamowymi dla farmacji i aptek są wszystkie te produkty, które możesz dołączyć w pakiecie z większym lub podwójnym opakowaniem leków. Możesz też zrobić tak zwane pakiety z przeróżnych okazji – Dnia Matki, Dnia Ojca, Dnia Kobiet, Dnia Seniora, Dnia Babci czy Dziadka czy po prostu z okazji zbliżających się Świat Bożego Narodzenia. Oto kilka przykładów, które możesz wykorzystać a z pewnością dotrze do klientów. Wyobraź sobie lek rozgrzewający w postaci herbatki smakowej na grypę z dodatkiem kubków reklamowych ceramicznych jak kubek Action – to klasyka ale na przykład kubków reklamowych termicznych takich jak Americano Grande 350 ml czy ekologiczny kubek Rye ze słomy pszenicznej o pojemności 420ml. Z tym ostatnim podkreślisz dodatkowo swoje poparcie dla działań proekologicznych a to coś znaczy! Kolejnym przykładem super praktycznych gadżetów reklamowych dla farmacji są pudełka na lekarstwa – to niezwykle przydatny produkt, które ułatwi życie, zwłaszcza starszym osobom, jak i tym którzy biorą sporą ilość leków każdego dnia. My szczególnie zwracamy uwagę na produkt taki jak Hempix – antybakteryjne pudełko na leki lub nieco mniejsza wersje standardową Edmor z podziałką na 4 przegródki. Coś co absolutnie spotka się z zachwytem Twoich przyszłych klientów to rewelacyjny breloczek, który też skrywa pojemnik na tabletki. Polecamy Ci top of the top pudełek na leki czyli aluminiowy brelok Alumpill. Ciekawym produktem, który również może być miłym zaskoczeniem są apteczki reklamowe dołączone do leków. Uważamy, że to całkiem fajne i rzadko spotykane gadżety reklamowe dla farmacji a skoro rzadko spotykane to znaczy, że może być świetnie odebrane przez klientów. Nie mamy na myśli dużych i rozbudowanych apteczek tylko takie małe kieszonkowe, które zmieszczą się w każdej torebce czy nawet plecaku. Rewelacyjnym gadżetem jest 16-elementowa saszetka pierwszej pomocy Valdemar mocowana do kółka na klucze lub Doc2go – apteczka.
Covid-19, koronawirus, pandemia – jak się chronić z gadżetami reklamowymi dla farmacji?
Krajobraz covid’owy na stałe wpisał się w naszą codzienność. Jest z nami w pracy i w domu. Na ulicy, w kinie, sklepie czy na treningu. Musimy wszyscy uważać bo kolejna fala zarażeń goni poprzednią, która na dobre się nie skończyła. I właśnie firmy farmaceutyczne takie jak Twoja powinny dbać o bezpieczeństwo Twoich klientów. To dobra okazja by zaproponować im bezpieczne i funkcjonalne gadżety reklamowe dla farmacji, które pozwolą klientom uniknąć przypadkowe zakażenia. Oczywiście standardem są maseczki takie jak Lermix czy Maska Gots Calla, dostępne w wielu kolorach, które mogą stanowić idealne tło do znakowania. Ale maseczka to nie wszystko. Aktualnie hitem są pudełka na maseczki, w których można higienicznie je przechować kiedy nie musimy ich założyć na twarz. Takie produkty jak Linek – etui na maseczkę można między innymi łatwo zdezynfekować. Prostszą wersją jest MasCase czyli tekturkowe etui. Oba produkty można oznakować logo firmy farmaceutycznej. Tak samo jak inne gadżety reklamowe dla farmacji – a skoro jesteśmy przy maseczka to warto wspomnieć o uchwycie do maski który umożliwia wygodne noszenie jej na twarzy przez długi czas. Uchwyt posiada małe haczyki do przytrzymywania napinanej maski przy czym łagodzi ból i dyskomfort związany z jej noszeniem. Produkt wykonany jest w technologii przeciwdrobnoustrojowej Biomaster, która hamuje wzrost szkodliwych mikroorganizmów przez cały okres użytkowania produktu. Ponadto można do promocji wykorzystać także Kumol – antybakteryjny uchwyt na telefon, Handle Guard czyli antybakteryjną osłonę ochronną na wózek sklepowy oraz higieniczny klucz do otwierania czy wciskania przycisków Cimak z końcówką dotykową. Ostatnimi ochronnymi gadżetami reklamowymi dla farmacji, które także wykorzystasz jeśli prowadzisz własną aptekę są Maxcron – antybakteryjna torba na zakupy – zwłaszcza na zakupy w aptece oraz długopis antybakteryjny Licter czy Sukon.
8 rekomendowanych medycznych upominków promocyjnych
- srebrny matowyBrelok, otwieracz z żetonem – TOKEU9,02 zł netto
- czerwonyBrelok serce z PU – LOVY RING1,85 zł netto
- czarnyciemnoniebieskiczerwonyzielony+1srebrny matowyAluminiowy karabińczyk. – GANCHO0,95 zł netto
- brazowyOkrągły drewniany brelok – TOTY WOOD1,68 zł netto
Gadżety reklamowe dla farmacji przydatne w gabinetach lekarskich
Firmy farmaceutyczne wykorzystują gadżety reklamowe dla farmacji – to już wiemy. Wiemy też, że najszybszą drogą dotarcia dzięki nim do klientów jest dodanie oznakowanych logo gadżetów reklamowych dla farmacji do produkowanych i sprzedawanych leków. Ale przecież gdzie jeszcze powinni budować świadomość istnienia swojej marki? No oczywiście w przychodniach, szpitalach, lecznicach – słowem w gabinetach lekarskich. Ale. Oczywiście wiemy też, że muszą to robić w sposób przejrzysty i nienachalny. Nie chcą zarzucić swojego potencjalnego pacjento-klienta setką informacji, dla niego średnio istotnych a jednocześnie zginąć w gąszczu konkurencyjnych aktywności i działań z wykorzystaniem między innymi podobnych gadżetów reklamowych dla farmacji. Ale my wiemy jak im pomóc i jakie gadżety zaproponować by nazwijmy to podprogowo dotrzeć do świadomości pacjento-klientów. Jest kilka kluczowych gadżetów reklamowych dla farmacji. Pierwszy to notatniki Block Mate 85×85 w formacie 3a lub karteczki samoprzylepne Budget Sticky Mate z logo firmy, które dołącza do recepty z instrukcją jak przyjmować leki. Oczywiście wypiszą obie rzeczy na macie Desk-Mate w formacie A3 również spersonalizowaną grafiką firmy farmaceutycznej. Wypisywać je będzie najciekawszym z naszych propozycji gadżetem czyli długopisem Tib w kształcie tubki pełnej maści leczniczej. Lekarz może być ubrany w stosowny fartuch ale musi mieć przecież identyfikator na smyczy Troix z logo polecanej firmy farmaceutycznej. Każdemu lekarzowi przyda się także z pewnością kalendarz z logo firmy farmaceutycznej. Kalendarz reklamowy to absolutny klasyk wśród gadżetów reklamowych dla farmacji. Logo marki farmaceutycznej wytłoczone na jego frontowej okładce będzie prezentować się wyjątkowo elegancko i gustownie. Na wychodne dzielny pacjent – zwłaszcza ten najmłodszy może w nagrodę za swoje bohaterstwo otrzymać słodycze reklamowe czyli lizaka lub cukierka zapakowanego w papierem z logo firmy farmaceutycznej.
Konferencje i zjazdy medyczne – gadżety z logo to nieodzowny dodatek!
Te same gadżety reklamowe dla farmacji firmy farmaceutyczne wykorzystują na organizowanych przez siebie konferencjach. Bo jedna rzecz to dotrzeć do pacjentów a druga do leczących ich lekarzy. Konferencja to doskonała okazja by zbudować trwała i długą relację z rynkiem i branżą medyczną. Jednak kluczowym oprócz wyboru samych gadżetów reklamowych dla farmacji jest znakowanie logo lub charakterystyczną dla firmy grafiką wszystkich produktów wykorzystywanych w marketingu – w reklamie i promocji. Estetyczny nadruk na gadżetach reklamowych dla farmacji świadczy o atencji do szczegółów, solidności i wartości marki. I tak jak na samych gadżetach dla farmacji nie można oszczędzać tak samo dużo należy z budżetu przeznaczyć na personalizację produktów. W przeciwnym wypadku Twoja konkurencja wyprzedzi Cię o głowę swoimi nadrukowanymi gadżetami reklamowymi dla firm farmaceutycznych i aptek i później trudno będzie Ci ponownie zaznaczyć swoją pozycję na rynku.